Sunday, April 26, 2015

First Symptoms Ovarian Cyst ep 1 - 12.03.2015

Assalammualaikum :)

Entry ni dibuat sekadar nak simpan memory dari mula hingga akhir aku di detect ada ovarian cyst :(

12.03.2015

Hari ni hari yg ke-9 aku intern kat Avon Cosmetics HQ PJ. Hari ni adalah hari kedua aku pakai Premium Beauty Corset yg slps beberapa bulan hilang dan beberapa hri lps baru jumpa, jd mmg nk pakaila sbb nk kuruskaaaa..hehehhe

Ptg ni ada overview ngan KA (staff AVON) mengenai PO justification. aku dah mula rasa2 sakit pinggan. pelik jgk sbnr nya, sbb due period mgu dpn tp knp dah rasa sakit niiii.. hmmm.. tkpela, mgkn period awl kot. tp sakit ni taknk hilang pulak, still ada. sakit nya pulak lain mcm tau.. ssh nk describe. ptg tu pon aku balik la mcm biasa, tahan sakit ... :(

Malam tu plk, sakit ni rasa dah macam makin kuat tau. seluruh pinggang tau sakit depan blkg semua sakit. SAKIT SGT2. :'( aku pon pesan la kat azim nnt mlm pas solat tlg urut kan kat pinggang blkg ngan keliling nye....

Okay, Azim dh tlg urut, tp....................aku still rasa lain mcm plk. tibe2 pening dan demam.. huhuhu

pas azim urut tu ada la jgk rasa lega kan... aku pon tido la.. nk bg sakit reda, tp aku tak amik panadol sbb aku mmg kalau blh taknk amik panadol bila sakit sbb kata nya takut mandul. heheh tapi taktau la btl ke tak kan :D

tgh2 tido tibe2 terjaga sbb rasa SAKIT YG TERAMAT SGT!!! tp kali ni sakit nya dah brbh, skit kat bahagian keliling kanan pulak.. aku pon suh la azim urut lg, tp sakit sgt..tatau la. waktu tu azim je yg tau aku mengeram mcm mana tahan sakit smbil nangis, apa2 pon sakit ni lain sgt2 dr period pain... :'(

azim pon gtau la mak, waktu tu akak aku, bakal Dr. Alia ada kt rumah sbb sabtu ni ada kenduri aqiqah zishan (anak sedara aku ) , apalagi, dah nama pon doktor kan, mmg suh aku mkn panadol sbb katanya mcm sakit sgt smpai tak blh bngun. last2 bila ayah balik aku pon pegi la Klinik Menara Bukit Jelutong.............................. azim teman ;)

pas check2 Dr. Sharifah suspeck appendix, tulang blkg ngan batu karang. tp dia suggest suh buat ultrasound  sbb dia pon taktau ni sakit apa, ni sume simptom2 je yg dia kata syak tiga penyakit tu. tp kat tmpt lain sbb klinik dia takde ultrasound.. so, dia pon buat la refer letter....




after that, pegi la kat DEMC Shah Alam........... bg la surat ni kat nurse receptionist. dia baca2 kata nya "kena masuk wad nii". aku dah apahal plk nk masuk wad, buat jela ultrasound. waktu tu aku rasa nak balik je, serabut ngan semua ni, nk ultrasound la bagai. sbb aku rasa dah tak rasa sakit dan ok, tu yg aku mls gile nk check2 niiii. -,- then dia kata wad penuhh.. hihi "bgus!"


13.03.2015 (+- 00:00am)

pastu aku, ayah, azim pegi KPJ Shah Alam, sama jgk, tunjuk surat ni. tp nurse kata ultrasound tak ada mlm, kena tgu esok...tp mlm ni dia cek jgk....aku tak igt la nama doc yg cek waktu ni, sbb lupa usha nama dan mgkn sbb kalau usha pon nama pnjg dan pelik jd payah nk igt dan terlupa. heeeee :D

nurse tu suh daftar, cek tinggi berat BP.. after that masuk kat wad sementara, tgu doc dtg. Dr. P ni pon dtg raba2 perut pastu dia tny "dah kawin ke", aku jwb la belum. then dia kata, tp ovari kamu besar.. gulp !! aku dah peluh2 dah....tp mmg TAK PERNAH OK!!! dan yg plg menyedihkan Dr. P ni mmg confident je kata aku mgkin pregnant. agak2 la, nasib ayah ada kat luar. sampai hati dia.. sedih gak la waktu tu... :( 

nurse dtg cucuk jarum sbb nk amik darah, dia pon tny "dah kawin ke", hmmm ni mesti keje doc td canang cerita. sakit plk hati. tak payah la kecoh2, dh la tak btl. aku tau la aku tak mengandung.. sakit ht pulak : grr ! 

pastu Dr. P dtg balik, then dia tny, 'sy bt UPC blh' , aku pon ok jela kan walau pon taktau tu test ape. then tanya UPC ape. Urine Pregnancy Test. okay doktor! sy benci doktor, suka hati je syak aku mengandung :'( pas dpt result negative aku nk je kata 'puas ht dah?' tp tkkn la kan, kena jaga adab..... 

nurse amik darah sume, buat test, kena tgu jgk laaa utk dptkan result. mgkin dlm sejam aku tgu kat wad sementara tuu.....pas dah dpt result darah dia kata ok, blh balik, esok appoitment ultrasound..............


DAN............ 
bayaran nyeeeeeeee JENG JENG JENG :O

bayaran KPJ



"murah" kan... ?? hehehe...
tp ayah yg bayar.. hihihi... 
pas bayar, amik ubat kat farmasi, dan balik....
balik tu smpai umah semua tgu nk dgr cerita... hahahha
tp maafla mak Kak Anne Kak Ya Adik, cerita tergantung sbb pas ultrasound baru dpt tau kes sbnr.... heee
pas makan ubat, TIDO zzzzzzz~



to be continue...

No comments:

Post a Comment